19 stycznia 2023

Koniec rządowej tarczy antyinflacyjnej, dostawa ciepła od stycznia ponownie z 23% Vat

 

 

           Z końcem 2022 r. wygasły przepisy wprowadzające obniżoną 5% stawkę podatku VAT na dostawę ciepła. Rząd nie zdecydował się przedłużyć tzw. tarczy inflacyjnej w tym zakresie. W związku z powyższym każde przedsiębiorstwo wytwarzające i dostarczające ciepło obowiązkowo stosuje 23% stawkę podatku VAT, co przełoży się na kolejny, tym razem na 18% wzrost kosztów energii cieplnej.

 

           Zmiany te nie ominęły również zasobów SM Pomoc. Niestety należy się spodziewać przełożenia powyższej zmiany na rachunki za centralne ogrzewanie, zarówno w zakresie opłaty stałej, jak i zmiennej.

Za przykład można podać dane dotyczące kosztów stałych. Faktura od dostawcy za koszty stałe dla całości zasobów spółdzielni, jeszcze 10 miesięcy temu wynosiła 64 tys. zł, po zmianie taryf we wrześniu ubiegłego roku 93 tys. zł, a obecnie po zmianie stawek Vat już 109 tys. zł. I to pomimo corocznej obniżanej przez zarząd spółdzielni mocy zamówionej, z uwagi na prowadzone w naszych budynkach działania termomodernizacyjne.

               Wysokość kosztów ciepła i ich duży wzrost to główny czynnik wzrostu opłat za mieszkanie, na który wpływu wielkiego spółdzielnia nie ma (taryfy za ciepło). Jednocześnie prowadzone są różnorodne działania termomodernizacyjne mające na celu ograniczenie zużycia ciepła (docieplanie ścian, stropów, piwnic, wymiana drzwi, okien), które pozwalają mimo wszystko ograniczyć podwyżki, poprzez generowanie większych oszczędności. Nie prowadząc takich działań z pewnością rachunki za ogrzewanie byłyby jeszcze wyższe. Ponawiamy także apel o racjonalne gospodarowanie ciepłem, poprzez regulację jego dopływu do kaloryferów za pomocą zaworów grzejnikowych, a nie wypuszczanie go przez otwarte okna, a także zamykanie drzwi do klatek schodowych.

Szanowni Mieszkańcy!

 

Informacje o saldzie opłat, zadłużeniu, wymiarze opłat, czy też zgłosić inną sprawę można przez telefon oraz drogą elektroniczną.

 

Korespondencję bieżącą można wrzucać do specjalnie oznaczonej skrzynki podawczej na parterze budynku.

Biuro Zarządu

Dział Członkowsko-mieszkaniowy

Dział Ekonomiczno-finansowy

 

ul. Koszarowa 12A

23-200 Kraśnik

 

Godziny pracy:

poniedziałek      9:00-17:00

wtorek - piątek  7:00-15:00

 

e-mail:
    sekretariat@smpomoc.pl

 

Telefon:

 

Sekretariat:
81 884 36 57,  81 884 22 57

 

Opłaty, saldo, windykacja:

81 884 36 57 wew. 25

 

Fax:
81 825 22 57

 

Dział GZM (Techniczny)

 

ul. Lubelska 75A

23-200 Kraśnik

 

Godziny pracy:

poniedziałek - sobota 07:00-15:00

 

Telefon:

81 884 34 59  

Zgłoś awarię

01 października 2024
SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA "POMOC" W KRAŚNIKU ZATRUDNI NA STANOWISKO SPECJALISTA D/S REMONTÓW I INWESTYCJI Obowiązki:
01 października 2024
        W związku z panującymi temperaturami powietrza informujemy, że w dniu dzisiejszym zlecono do dostawcy

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

Aktualności

Jesteśmy najlepsi

Created with WebWaveCMS

Copyright by SM Pomoc