SM Pomoc informuje, że Rada Nadzorcza uchwaliła zmiany w Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej i zasad ustalania opłat (treść regulaminu do pobrania w zakładce Dokumenty\Regulaminy).
Zmiany regulaminu determinowane są w szczególności wprowadzeniem w zasobach podzielników kosztów centralnego ogrzewania i sprowadzają się głównie do przejścia na system zaliczkowy pobierania opłat za centralne ogrzewanie.
System zaliczkowy stosowany jest w większości zasobów mieszkaniowych innych spółdzielni, czy zarządców. Podobnie ustawodawca posługuje się w wielu aktach prawnych pojęciem zaliczek. System zaliczkowy polega na tym, że użytkownicy lokali wnoszą w pewnym okresie ustalone zaliczki na poczet centralnego ogrzewania, które finalnie na koniec sezonu podlegają rozliczeniu. Rozliczenie sprowadza się do porównania zaliczek, do poniesionych kosztów obliczonych dla każdego lokalu. O wyniku spółdzielnia informuje każdego użytkownika indywidualnie. Wprowadzony system oparty na wskazaniach podzielników służy właśnie do określenia kosztów ogrzewania indywidualnie na każdy lokal. Powoduje to, że każdy użytkownik lokalu otrzymuje informację jaki koszt ogrzewania przypadł na jego lokal w całym okresie rozliczeniowym.
System zaliczkowy stosowany jest powszechnie także, przy rozliczeniach Państwa np. z zakładem energetycznym, gazownią.
Zaliczki na centralne ogrzewanie prowadzą do znacznego uproszczenia całego systemu rozliczania opłat za ciepło. Znikną co miesięczne powiadomienia o wysokości opłaty. Ich sporządzanie generowało duże koszty (zaangażowanie do rozliczenia czasu pracy, drukowanie kilku tysięcy zawiadomień co miesiąc, dostarczanie zawiadomień do skrzynek, wysyłanie części zawiadomień pocztą). Mieszkańcy otrzymają jedno zawiadomienie o wysokości opłaty na początku sezonu grzewczego i na koniec sezonu grzewczego.
Każdy użytkownik lokalu będzie miał pewność wysokości miesięcznej opłaty za mieszkanie i nie będzie musiał oczekiwać co miesiąc, na dodatkowe zawiadomienie o opłacie za centralne ogrzewanie.
Szczególną kwestią rozważaną przez Radę Nadzorczą i Zarząd było ustalenie okresu w jakim obowiązywać będzie zaliczka na opłatę zmienną. Bowiem krótszy okres to wyższa opłata, nieco dłuższy okres, opłata niższa (wysokość zakładanych kosztów rozłożona w czasie). Zarządcy przyjmują różne rozwiązania, także w Kraśniku, gdzie opłaty zaliczkowe są wnoszone przez cały rok, w okresach sierpień - maj, październik - kwiecień.
Po przeprowadzonej analizie obowiązek wnoszenia zaliczek ustalony został na:
- opłata stała - 12 miesięcy (bez zmian),
- opłata zmienna - 9 miesięcy, od września do maja roku następnego.
Okres 9 miesięcy obowiązkowego wnoszenia zaliczek na centralne ogrzewanie pozwoli na równomierne rozłożenie obciążeń dla mieszkańców i spowoduje, że w miesiącach najbardziej "kosztownych", gdzie potrzeby na ciepło są najwyższe (grudzień, styczeń, luty, marzec) opłaty będą niższe niż w latach poprzednich. Nastąpi swego rodzaju spłaszczenie wysokości opłat. W ostatnim sezonie stawki opłaty w miesiącach najzimniejszych grudzień - marzec dochodziły niemal do 6 zł/m2. Rozłożenie zaliczki na 9 miesięcy spowoduje, że wysokość stawki opłaty nie powinna przekroczyć 4,30 zł/m2. Oczywiście wszystko zależy od zmian cen za ciepło wprowadzanych przez dostawcę ciepła. Zarząd w myśl regulaminu będzie miał także możliwość skrócenia okresu wnoszonych zaliczek na koszty zmienne, w przypadku korzystnego wyniku ekonomicznego gospodarki cieplnej w danym okresie.
Na koniec okresu rozliczeniowego dla każdego lokalu zostanie wykonane rozliczenie, gdzie każda złotówka wniesiona w formie zaliczki zostanie rozliczona w stosunku do kosztów wynikających z faktury od dostawcy ciepła (Veolia Wschód). Rozliczenie zostanie przekazane użytkownikowi lokalu.
Szanowni Mieszkańcy!
Informacje o saldzie opłat, zadłużeniu, wymiarze opłat, czy też zgłosić inną sprawę można przez telefon oraz drogą elektroniczną.
Korespondencję bieżącą można wrzucać do specjalnie oznaczonej skrzynki podawczej na parterze budynku.
Biuro Zarządu
Dział Członkowsko-mieszkaniowy
Dział Ekonomiczno-finansowy
ul. Koszarowa 12A
23-200 Kraśnik
Godziny pracy:
poniedziałek 9:00-17:00
wtorek - piątek 7:00-15:00
e-mail:
sekretariat@smpomoc.pl
Telefon:
Sekretariat:
81 884 36 57, 81 884 22 57
Opłaty, saldo, windykacja:
81 884 36 57 wew. 25
Fax:
81 825 22 57
Dział GZM (Techniczny)
ul. Lubelska 75A
23-200 Kraśnik
Godziny pracy:
poniedziałek - sobota 07:00-15:00
Telefon:
81 884 34 59
Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.
Aktualności
Jesteśmy najlepsi
Created with WebWaveCMS
Copyright by SM Pomoc